English - II | 3+0+0 | AKTS:3 | ||||
Yil / Yariyil | Bahar Dönemi | |||||
Ders Duzeyi | Lisans | |||||
Yazilim Sekli | Zorunlu | |||||
Bölümü | ELEKTRIK ve ELEKTRONIK MÜHENDISLIGI BÖLÜMÜ | |||||
Ön Kosul | Yok | |||||
Egitim Sistemi | Yüz yüze | |||||
Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | |||||
Ögretim Üyesi | Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğünce belirlenir | |||||
Diger Ögretim Üyesi | Yabancı Diller Yüksekokulu öğretim elemanları | |||||
Ögretim Dili | Ingilizce | |||||
Staj | Yok | |||||
Amaç |
Ögrencilerin bölüm ile ilgili kapsamli bir bilgi edinimini saglamak ve ögrencilere bölümleriyle ilgili temel kavramlari ögretmek, ögrendikleri kavramlarla ilgili yazilmis kaynaklari okuyarak edindikleri bilgiyi sinif ortaminda ifade ettirmektir. | ||||||
Ögrenme Çiktilari |
BPÇK |
ÖY |
||||||
Bu dersi basari ile tamamlayan ögrenciler : |
||||||||
ÖÇ - 1 : |
alanlariyla ilgili seçilmis çesitli parçalari anlayabilecek ve bu alanda cümleler kurabilecek ve alanlariyla ilgili kompozisyon yazabilir. |
6, 7, 8 |
1,3 |
|||||
ÖÇ - 2 : |
bölümde kullanilan temel kelimeleri ögrenebilecek ve bu cümleleri ve parçalari Türkçe'den Ingilizce'ye ya da Ingilizce'den Türkçe'ye çevirebilir. |
6, 7, 8 |
1 |
|||||
ÖÇ - 3 : |
bu alanda uzmanlasmanin ne kadar önemli oldugunu anlayacak ve bu alanla ilgili olarak çesitli makaleler yazabilir. |
6, 7, 8 |
1,3 |
|||||
ÖÇ - 4 : |
basarili çalisan olmakla ilgili örnekler vererek, bu bilgileri sunum seklinde sinifta arkadaslarinin huzurunda sunabilir. |
6, 7, 8 |
1 |
|||||
BPÇK : Bölüm program çiktilarina katki, ÖY : Ölçme ve degerlendirme yöntemi (1: Yazili Sinav, 2: Sözlü Sinav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalismasi/Sinavi, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje), ÖÇ : Ögrenme Çiktisi |
||||||||
Ders Içerigi |
|||||||||
Bölümle ilgili okuma parçalari ve dil bilgisi çalismalari; kelime ve iki dil arasinda çeviri aktiviteleri; dinleme etkinlikleri; bölümle ilgili güncel konular ile yapilan münazaralar. |
|||||||||
Haftalik Detayli Ders Içerigi |
||||||
Hafta |
Detayli Içerik |
Önerilen Kaynak |
||||
Hafta 1 |
Egitim ve Hayat; Tanimlama, baglam ipuçlarini kullanma, son ek -wide |
|
||||
Hafta 2 |
Sehir Hayati; Kesif, baglam ipuçlarini kullanma, anafikir tespit etme |
|
||||
Hafta 3 |
Is ve finans; es anlamli kelime ve kelime öbekleri, zit anlamlilar |
|
||||
Hafta 4 |
Is ve meslekler; sifat ve isim ifadeleri; sifat görevinde kullanilan fiilimsiler |
|
||||
Hafta 5 |
Dünya üzerindeki hayat tarzlari; sözlük çalismasi, deyimsel ifadeleri anlama |
|
||||
Hafta 6 |
Küresel Baglantilar; kompozisyon plani çikarma, sahsi fikirlerle yorum yapma |
|
||||
Hafta 7 |
Dil ve Iletisim;teorileri gerçeklerden ayirma, kelime türü siniflandirmasi |
|
||||
Hafta 8 |
Tatlar ve tercihler; okuma hizini arttirma, okuma içerigini tahmin etme |
|
||||
Hafta 9 |
Arasinav |
|
||||
Hafta 10 |
Yeni ufuklar; kelimelerdeki önek ve son ekler özetleme |
|
||||
Hafta 11 |
Ilaç, Efsaneler ve Büyü; bilgi taramsi yapma, baglamdan anlam çikarma |
|
||||
Hafta 12 |
Medya; baglam ipuçlarini kullanma, anafikir cümlesi yazma |
|
||||
Hafta 13 |
Herkese Özgürlük ve Adalet; önemli detaylari bulma |
|
||||
Hafta 14 |
Dil ve ögrenme; yazi analizi, fiilleri bulma |
|
||||
Hafta 15 |
Cinsiyet; baglam ve yapisal ipuçlarini kullanma, anafikri kendi cümleleri ile yorumlama |
|
||||
Hafta 16 |
Yariyil sonu sinavi |
|
||||
Ders Kitabi / Malzemesi |
||||||
1 | Velioglu, A., Kandiller, B. 1996; Reader at work-1-2, METU, Ankara
|
|||||
Ilave Kaynak |
||||||
1 | Malarcher C., Janzen A. 2004; Reading for the Real World 1-2, Great Britain
|
|||||
Ölçme Yöntemi |
|||||||||||||
Yöntem |
Hafta |
Tarih |
Süre (Saat) |
Katki (%) |
|||||||||
Arasinav |
9 |
Dönem içinde ilan edilir. |
1 |
50 |
|||||||||
Dönem sonu sinavi |
16 |
Dönem içinde ilan edilir. |
1 |
50 |