English in Engineering - I | 2+0+0 | AKTS:2 | ||||
Yil / Yariyil | Güz Dönemi | |||||
Ders Duzeyi | Lisans | |||||
Yazilim Sekli | Zorunlu | |||||
Bölümü | ELEKTRIK ve ELEKTRONIK MÜHENDISLIGI BÖLÜMÜ | |||||
Ön Kosul | Yok | |||||
Egitim Sistemi | Yüz yüze | |||||
Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | |||||
Ögretim Üyesi | Dr. Ögr. Üyesi Mehmet TURHAL | |||||
Diger Ögretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Oguzhan ÇAKIR, | |||||
Ögretim Dili | Ingilizce | |||||
Staj | Yok | |||||
Amaç |
Ögrencilerin bölüm ile ilgili kapsamli bir bilgi edinimini saglamak, meslegin ne oldugunu, ne kadar önemli oldugunu ve ögrencilere bölümleriyle ilgili temel kavramlari ögretmek, bu konuda yazilmis kaynaklari okuyarak okuduklarini bir topluluk huzurunda ifade edebilmektir. | ||||||
Ögrenme Çiktilari |
BPÇK |
ÖY |
||||||
Bu dersi basari ile tamamlayan ögrenciler : |
||||||||
ÖÇ - 1 : |
alanlariyla ilgili seçilmis çesitli parçalari anlayabilecek ve bu alanda cümleler kurabilecek ve alanlariyla ilgili kompozisyon yazabileceklerdir. |
6,7,8 |
1,3 |
|||||
ÖÇ - 2 : |
bransta kullanilan temel kelimeleri ögrenebilecek ve bu cümleleri ve parçalari Türkçe'den Ingilizce'ye ya da Ingilizce'den Türkçe'ye çevirebileceklerdir. |
6,7,8 |
1 |
|||||
ÖÇ - 3 : |
bu alanda uzmanlasmanin ne kadar önemli oldugunu anlayacak ve bu alanla ilgili olarak çesitli makaleler yazabileceklerdir. |
6,7,8 |
1 |
|||||
ÖÇ - 4 : |
basarili bir meslek sahibi olmakla ilgili örnekler vererek, bu bilgileri sunum halinde sinifta arkadaslarinin huzurunda sunabileceklerdir. |
6,7,8 |
1 |
|||||
BPÇK : Bölüm program çiktilarina katki, ÖY : Ölçme ve degerlendirme yöntemi (1: Yazili Sinav, 2: Sözlü Sinav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalismasi/Sinavi, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje), ÖÇ : Ögrenme Çiktisi |
||||||||
Ders Içerigi |
|||||||||
Bölümle ilgili okuma parçalari; dil bilgisi çalismalari; kelime ve çeviri aktiviteleri; dinleme etkinlikleri; bölümle ilgili güncel konular hakkinda münazaralar |
|||||||||
Haftalik Detayli Ders Içerigi |
||||||
Hafta |
Detayli Içerik |
Önerilen Kaynak |
||||
Hafta 1 |
Zamanlarin tekrari, internet tarihi |
|
||||
Hafta 2 |
Saglik ve tip, edilgen çatilar |
|
||||
Hafta 3 |
Sosyal meseleler (Bosanma egilimleri ) |
|
||||
Hafta 4 |
Çevre sorunlari, Kiplerin tekrari |
|
||||
Hafta 5 |
Hukuk ve ceza, sifat cümlelerinin tekrari |
|
||||
Hafta 6 |
Dil ve Edebiyat, Isim Cümlelerinin tekrari |
|
||||
Hafta 7 |
Uzay kesifleri, baglaçlar |
|
||||
Hafta 8 |
Spor ve zindelik, zarf cümleleri |
|
||||
Hafta 9 |
Ara sinav |
|
||||
Hafta 10 |
Insanlar ve düsünce akimlari, sart cümleleri |
|
||||
Hafta 11 |
Kültürler arasi bakis açilari |
|
||||
Hafta 12 |
Is ve ekonomi |
|
||||
Hafta 13 |
Suyun gelecegi |
|
||||
Hafta 14 |
Yasa disi göç |
|
||||
Hafta 15 |
Internet sahtekarligi ve suçlari |
|
||||
Hafta 16 |
Yariyil sonu sinavi |
|
||||
Ders Kitabi / Malzemesi |
||||||
1 | Jordan R.R. 1990, Academic Writing Course, Nelson, EdinburghEvans Virginia, 2002, Successful Writing, Express Publishing, Liberty House, New Greenham Park, Newbury
|
|||||
2 | Brumby Paul and Sheila, 1985, A Reading Skills Course, Ankara Üniversitesi Basimevi, AnkaraMosback Gerald, Mosback Vivienne, 1988, Practical Faster Reading, Cambridge University Press, Cambridge
|
|||||
Ilave Kaynak |
||||||
1 | Öztirk Cesur, 2000, Fundamentals of English Grammar, Hacettepe Tas, Ankara
|
|||||
Ölçme Yöntemi |
|||||||||||||
Yöntem |
Hafta |
Tarih |
Süre (Saat) |
Katki (%) |
|||||||||
Arasinav |
9 |
Dönem içinde ilan edilmektedir. |
1 |
50 |
|||||||||
Dönem sonu sinavi |
16 |
Dönem içinde ilan edilmektedir. |
1 |
50 |