Hasta Hakları

Hizmetten Genel Olarak Yararlanma Hakkı: 

Adalet ve Hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma: ırk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate  alınmadan hizmet alma hakkı vardır.

 

Bilgilendirme ve Bilgi İsteme: 

Her türlü sağlık hizmetinin ve imkânının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı isteme hakkı vardır.

 

Sağlık Kuruluşunu ve Personelini, Seçme ve Değiştirme: 

Sağlık kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, sağlık hizmeti verecek vermekte olan tabiplerin ve diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye seçme ve değiştirmeye hakkı vardır.

 

Mahremiyet (Gizlilik) Hakkı

Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya hakkı vardır.

 

Reddetme, Durdurma ve Rıza: 

Tedaviyi reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızasının alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkı vardır.

 

Güvenlik: 

Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya,

 

Dini Vecibeleri Yerine Getirme: 

Sağlık tesisinin imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır.

 

İnsani Değerlere Saygı Gösterilmesi, Saygınlık Görme ve Rahatlık: 

Hastalarımızın her zaman ve her türlü şartlarda kişisel itibari korunarak, saygı, şefkatli ve güler yüzlü bir ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.

 

Müracaat, Şikayet ve Dava Hakkı: 

Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya hakkı vardır.

 

 HASTA SORUMLULUKLARI

1)   Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranma ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket etme,

2) Yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak verme,

3) Hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole gelme ve tedavinin gidişatı hakkında geri bildirimlerde bulunma,

4) Randevu tarih ve saatine uyma ve değişiklikleri ilgili yere bildirme,

5) İlgili mevzuata göre öncelik tanınan hastalar ile diğer hastaların ve personelin haklarına saygı gösterme,

6) Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmama,

7) Haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında hasta iletişim birimine başvurma.

8) Hasta; uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.

 

 DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KONULAR 

  • Lütfen hastane kurallarına uyalım.
  • Sorunlarınız tartışarak değil medeni yollarla arayalım.
  • Sorunlarınızın çözümü için Hasta Hakları Birimi'ne başvurun.