08.09.1975 tarihli Resmi Gazete ?de yayınlanıp yürürlüğe giren yönetmeliğe göre "Peyzaj Mimarlığı alanında KTÜ Orman Fakültesi bünyesi içinde bir bölüm olarak Yüksek Öğretim yapılması KTÜ Senatosunca uygun görülmüş ve kabul edilmiştir. "Bu duruma göre, 1976-1977 öğretim yılından itibaren Fakültenin yeni kurulan bu 3?üncü bölümüne öğrenci alınacaktır." kararı çıkmıştır. Ancak bu tarihten yaklaşık 13 yıl sonra Peyzaj Mimarlığı Bölümü KTÜ Orman Fakültesi bünyesinde 1990-1991 Eğitim-Öğretim yılında öğretime başlamıştır. İlk defa 1994 yılında dört yıllık Lisans programının tamamlayan öğrencilerini Peyzaj Mimarı ünvanı ile mezun etmiştir.
KTÜ Peyzaj Mimarlığı Bölümü Türkiye?de teknik üniversite kapsamında kurulan ilk bölümdür ve bölümün kimliğinin oluşmasında bu durum etkin bir faktör olmuştur. Mimarlık Fakültesi içinde kurulmamasına rağmen Mimarlık Bölümü?nün de içinde olduğu bir ?Teknik Üniversite? Kampüsünde öğretime başlamasıyla ülkemiz için yeni ve farklı bir çizgiyi yakalamıştır; üniversitenin bir kampüs üniversitesi olması bölümün diğer fakülte ve bölümlerden özellikle de Mimarlık Fakültesi?nden kolaylıkla destek almasını sağlamıştır.
Bugün Mimarlık, Orman Mühendisliği, Orman Endüstri Mühendisliği Bölümleri ve Güzel sanatlar Fakültesi gibi çeşitli alanlarla desteklenen öğretim anlayışı sürdürülmektedir. Bölüm Peyzaj Planlama ve Tasarım, Bitki Yetiştiriciliği ve Materyali ve Peyzaj Teknikleri Anabilim Dallarından oluşmaktadır.
Eğitim Amaçlarımız
Misyonumuz:
Başta insan olmak üzere canlı yaşam kaynağına ait çevrenin korunması, geliştirilmesi ve gelecek kuşaklara aktarımını hedefleyen, belirli kullanıcı ihtiyaçlarına göre tasarlanması veya planlanması işlevlerini akılcı, çağdaş, bilim ve teknik ile sanatsal seviyede donanımlı bilgiyle teknolojinin tüm olanaklarını kullanmasını bilerek öğreten, araştıran-sorgulayan-üreten peyzaj mimarları ve akademisyenler yetiştirmek.
Vizyonumuz:
Dünyanın değişen ve gelişen yeni yüzünü kavrayacak ve gelişmelere ayak uydurabilecek nitelikteki akademisyenler ve peyzaj mimarları yetiştirmek en büyük hedefimizdir.
Eğitim felsefemizdeki peyzaj mimarının tanımı ise; yöresel olduğu kadar çağdaş ve evrensel bilgilerle donanmış, araştıran-sorgulayan, teknolojinin tüm olanaklarını kullanmasını bilen ve öğreten, mesleğini seven ve saygı duyandır.
Eğitimin kalitesini arttırmak-çağdaşlarımızla ortak araştırmalar yapmak ve akademisyenlerimizin ve öğrencilerimizin eğitim ve öğretimlerine katkıda bulunmak için peyzaj mimarlığı ile ilgili tüm uluslararası bağlantıları güçlendirerek bizi bu kuruluşların saygın bir üyesi yapacak olan güçlü isteğimiz, bölümümüzün araştırma, eğitim ve öğretimdeki en önemli felsefesidir.
Öğrencilerimiz
Öğrencilerimiz KTÜ PEM Öğrenci Kulübü gibi topluluklar oluşturarak uluslararası ve ulusal mesleki organizasyonlarla iletişimlerini sürdürmekte ve etkinlikler düzenlemektedirler.
Akademisyenlerimiz
Öğretim elemanlarımız verdikleri derslerin yanı sıra bilimsel araştırmalarını da yürüttükleri veya almaya çalıştıkları KTÜ BAP, TÜBİTAK ve ERASMUS projeleri ile sürdürmektedirler. AB çerçeve programlarındaki projelere başvurma çalışmaları sürerken yurt dışındaki bazı üniversitelerle de ortak çalışmalar ve işbirlikleri kurulmaktadır.
Anabilim Dallarımız
Staj Programı
KTÜ Orman Fakültesi öğrencilerinin lisans derecesini alabilmeye hak kazanabilmeleri için tamamlamaları gerekli ders kredisi yanında Karadeniz Teknik Üniversitesi Orman Fakültesi Staj Yönergesi kuralları çerçevesinde, Peyzaj Mimarlığı eğitimlerine katkıda bulunacak şekilde, pratik bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla, staj (pratik çalışma) yapmaları zorunludur.
Öğrencilerimizin mezuniyeti için gerekli olan toplam staj (pratik çalışma) süresi 60 (altmış) iş günüdür. Staj yapacak öğrenciler bir staj döneminde (iki yarıyılı kapsayan bir yıllık süre içerisinde) ara vermeden en az on beş (15) iş günü ve en çok kırk (40) iş günü staj yapabilirler.
Staj programı ile birlikte öğrencilerimiz yurtiçi ve yurttışı birçok kurum ve şirkette staj imkanı bulabilmektedir.
Değişim Programları
Üniversitemizde öğrenci değişim programları Dış İlişkiler Ofisi Değişim Programları Koordinatörlüğü tarafından yürütülür. Değişim programları öğrencilerimize yurtiçi ve yurttışından eğitim alma ve staj yapma olanağı sağlar. Değişim Programları Koordinatörlüğü bünyesinde:
olmak üzere 3 farklı birim yer almaktadır. Değişim programları hakkında ayrıntılı bilgi almak için üniversitemizin Değişim Programları Koordinatörlüğü sayfasına bakabilirsiniz.
Ders Bilgileri
Bölümümüze ait Ders Bilgi Paketleri, Ders Müfredatları, Ders Uyum Programları, Ders Katologları için tıklayınız.
Araştırma Üniversitesi statüsündeki üniversitemizde bölüm olarak öğrencilerimizin eğitim-öğretim sürecinde edindikleri teorik bilgileri pratikte de pekiştirmelerini sağlayacak disiplinler arası araştırma ve uygulama imkânları bulunmaktadır.
ATÖLYELER
BİLGİSAYAR LABORATUVARI ve SINIFLARIMIZ
SERGİ HOLLERİ
Mevcut Mezunlarımızın Çalışma Sahaları
- Akademisyen
- Belediyeler
- Çevre Koruma Dairesi Başkanlığı
- Fen İşleri Müdürlüğü
- Park Bahçeler Birimi
- Çevre ve Şehircilik Bakanlığı
- Yapı İşleri Genel Müdürlüğü
- İl Müdürlükleri
- Doğa Koruma ve Milli Parklar
- İstanbul Ağaç ve Peyzaj
- Karayolları Bölge Müdürlükleri
- Özel Şirketler
- Peyzaj Mimarlığı Şirketleri
- Mimarlık- Mühendislik Şirketleri
- Fidanlık Şirketleri
- Sulama Şirketleri
- Mimari Maket Şirketleri
Mezunlarımız
Engin AKTAŞ Peyzaj Mimarı |
Cemil Hamdi OKUMUŞ Peyzaj Mimarı |
Ezel Yağmur ÇEBİ OKUMUŞ Peyzaj Mimarı |
---|
Semih ÖZTÜRK Peyzaj Mimarı |
İsim Soyisim
Peyzaj Mimarı Firma |
İsim Soyisim |
---|
İsim Soyisim |
İsim Soyisim
Peyzaj Mimarı Firma |
İsim Soyisim Peyzaj Mimarı Firma |
---|
Çift Ana Dal ve Yan Dal Programları hakkında (başvuru, kabul ve kayıt koşulları vs.) bilgi sahibi olmak için tıklayınız
Çift Ana Dal ve Yan Dal yapabileceğiniz bölümler
ÇİFT ANADAL YAPILABİLECEK BÖLÜMLER | YAN DAL YAPILABİLECEK BÖLÜMLER |
|
|
Peyzaj Mimarlığı %100 Türkçe Programı Yıllar İtibarı ile Merkezi Yerleştirme Kontenjan ve Taban Puanları |
||||||||
2021 |
2022 |
2023 |
||||||
Kontenjan |
0,12 Katsayı ile |
Taban Puanı |
Kontenjan |
0,12 Katsayı ile |
Taban Puanı |
Kontenjan |
0,12 Katsayı ile |
Taban Puanı |
60 |
374,687 |
228,11 |
60 |
398,127 |
272,015 |
60 |
409,734 |
281,05 |