Konu
İkincil kurban olgusunda sağlık çalışanlarını güçlendirme
Amaç
İkinci kurban olgusu, sağlık çalışanlarının istemeden dahil oldukları hasta güvenliği olayları sonrasında yaşadıkları suçluluk, utanç, kaygı ve özgüven kaybı gibi yoğun duygusal yüklerle tanımlanmakta; bu durum hem bireysel hem de kurumsal düzeyde ciddi sonuçlara yol açabilmektedir. Bu eğitim programı, sağlık hizmetlerinde sık karşılaşılan ancak çoğu zaman farkına varılmayan “ikinci kurban olgusu”na ilişkin farkındalık kazandırmayı, sağlık profesyonellerinin bu tür deneyimlerle baş etme becerilerini güçlendirmeyi ve mesleki iyilik hallerini desteklemeyi amaçlamaktadır.
Kapsam
Eğitim programı kapsamında, katılımcıların ikinci kurban olgusuna yönelik öz-farkındalık kazanmaları, psikolojik ilk yardım ve destek yaklaşımlarını öğrenmeleri, duygusal dayanıklılıklarını artırmaları ve gerektiğinde yardım isteme davranışını içselleştirmeleri hedeflenmektedir. Bu eğitim programı sayesinde, katılımcıların yalnızca teorik bilgi edinmesini değil, aynı zamanda duygusal olarak desteklenmesini, güvenli bir ortamda deneyimlerini paylaşabilmesini ve profesyonel dayanıklılığını artırarak mesleki sürdürülebilirliğini koruyabilmesine katkı sunacaktır. Eğitimde edinilen bilgi ve becerilerin katılımcılar tarafından çalışma ortamlarına taşınması, ikinci kurban olgusuna yönelik farkındalığın yaygınlaştırılmasını ve hasta güvenliğinin dolaylı olarak desteklenmesini sağlayacaktır.
Acil komuta merkezlerinde, özellikle 112 acil servislerinde "ikinci kurban" kavramı, olumsuz bir olay veya tıbbi hata sonrasında sağlık çalışanlarının yaşadığı psikolojik ve duygusal etkiyi ifade eder. İkincil kurban olgusunun, yüksek stresli çalışma ortamında etkileri daha da kötüleştirebileceği acil servisler de dahil olmak üzere çeşitli sağlık hizmetleri ortamlarında belgelenmiştir. İkinci kurban durumu, kaygı, depresyon ve hatta travma sonrası stres bozukluğu dahil olmak üzere önemli duygusal sıkıntıya yol açabilir ve hem kişisel refahı hem de profesyonel performansı etkileyebilir. Bu sorunu anlamak ve ele almak, acil servis personelinin ruh sağlığını korumak ve hasta bakımının kalitesini sağlamak için önemlidir.
Bu doğrultusunda, Trabzon İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı112 komuta merkezinde çalışan iki yıl saha deneyimine sahip hekim ve paramedikten oluşan katılımcı grubu, simülasyon, oyunlaştırma, workshop gibi etkileşimli oturumları ve uzman sunumları ile zenginleştirilmiş bir öğrenme sürecine dahil edilecektir. Etkileşimli oturumlar; hasta güvenliği olaylarına karışan bir sağlık profesyonelinin yaşadığı psikolojik süreci, ekip içi iletişim dinamiklerini ve kurumsal destek mekanizmalarının eksikliğini temsil eden kurgularla yapılandırılacaktır. Bu oturumların ardından gerçekleştirilecek çözümleme oturumları, katılımcıların yaşantısal öğrenmelerini analiz etmelerine ve yansıtıcı düşünme becerilerini geliştirmelerine olanak tanıyacaktır.
Öğrenme Hedefleri (Program Düzeyinde):
Katılımcılardan;
Koordinatör
Öğr. Gör. Dr. Yasemin Güner KTÜ Öğretme ve Öğrenme Merkezi
Düzenleme Kurulu
Öğr. Gör. Dr. Yasemin Güner KTÜ Öğretme ve Öğrenme Merkezi
Öğr. Gör Dr. Elif Kılıç Güner KTÜ Tıp Fakültesi
Dr. Melek Üçüncüoğlu Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi
Prof. Dr. Erdem Taşdemir Trabzon Üniversitesi İletişim Fakültesi
Dr. Efnan Erbölükbaş Trabzon İl Sağlık Müdürlüğü Sağlık Hizmetleri Başkanlığı
Öğr. Gör. Dr. Memnüne KOKOÇ KTÜ Öğretme ve Öğrenme Merkezi
Eğiticiler
Öğr. Gör. Dr. Yasemin Güner (KTÜ Öğretme ve Öğrenme Merkezi)
Öğr. Gör Dr. Elif Kılıç Güner KTÜ Tıp Fakültesi (Tıp Eğitimi Ana Bilim Dalı)
Dr. Melek Üçüncüoğlu KTÜ Tıp Fakültesi (Tıp Eğitimi Ana Bilim Dalı)
Prof. Dr. Erdem Taşdemir Trabzon Üniversitesi (İletişim Fakültesi)
Bahar Aygün Trabzon İl Sağlık Müdürlüğü (Psikolog)
Sonay Bal Sezen Trabzon İl Sağlık Müdürlüğü (Simülasyon Eğitim Sorumlusu)
Zeynep Kırandi Trabzon İl Sağlık Müdürlüğü (Simülasyon Eğitmeni)
Dr. Yaşar Birinci Trabzon İl Sağlık Müdürlüğü (Simülasyon Eğitmeni)
Yardımcı Personeller
Şerafettin Gülay (Standardize Hasta)
Özlem Cinel (Standardize Hasta)
Katılım
TÜBİTAK 2237/A İkincil Kurban Olgusunda Farkındalık ve Destek: Etkileşimli Mesleki Güçlendirme Programı
Etkinlik Tarihi
19-20 Ocak 2026
Etkinlik Programı
SAAT/GÜN |
1. GÜN |
08:00 – 09:00 |
Kayıt ve Açılış |
09:00 – 09:45 |
DERS ADI: Proje Kültürü ve farkındalık |
DERS VERECEK EĞİTMEN: Prof. Dr. Bahittin Kahveci |
|
DERS KONUSU: Bilimsel araştırma sürecinde proje tabanlı düşünmenin önemi, proje kültürü ve destek mekanizmalarının tanıtımı |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: • Bilimsel araştırma ve proje tanımı • TÜBİTAK destek programları hakkında genel bilgilendirme • Proje okuryazarlığı ve akademik gelişimde proje kültürünün yeri |
|
10:00-10:45 Ders Saati: 2 |
DERS ADI: Proje Kültürü ve Farkındalık Dersi – Örnek Proje Analizi ve Geri Bildirim Uygulamaları |
DERS VERECEK EĞİTMEN: Prof. Dr. Bahittin Kahveci |
|
DERS KONUSU: Örnek Proje Analizi ve Geri Bildirim |
|
|
|
11:00- 11:45 |
DERS ADI: Akademik Yazım |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ünal ÇAKIROĞLU |
|
DERS KONUSU: Bilimsel yazımın temel ilkeleri, makale yapısı ve akademik etik çerçevesinde yayın sürecine giriş. |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel yazının tanımı ve özellikleri Akademik yazım dili ve yapısı Makale bölümlerinin işlevi: Giriş, Yöntem, Bulgular, Tartışma, Sonuç Yayın etiği, araştırma etiği ve intihalden korunma ilkeleri Dergi seçimi ve hakemlik süreci hakkında bilgilendirme Akademik yazım sürecinde dikkat edilmesi gereken yaygın hatalar |
|
11:45- 13:00 Öğle Yemeği |
|
13:00 -13:45 |
DERS ADI: Akademik Yazım – Uygulama |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ünal ÇAKIROĞLU |
|
DERS KONUSU: Akademik metinlerin örnekler üzerinden incelenmesi ve katılımcıların yazım becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalar. |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Farklı bilimsel makale örneklerinin çözümlenmesi Problem cümlesi oluşturma, amaç-yöntem ilişkisinin kurulması Kaynak gösterme uygulamaları (APA, Vancouver vb.) Kısa yazı taslakları oluşturma (başlık, özet, anahtar kelimeler yazımı) Uygulamalı intihal denetimi ve etik tartışma Katılımcıların kendi yazdığı örneklerin grup içinde geribildirimle değerlendirilmesi |
|
Ders Saati: 5 |
DERS ADI: Akademik Üretkenlikte Yapay Zeka Uygulamaları – I (Kuramsal Giriş) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ünal ÇAKIROĞLU |
|
DERS KONUSU: Akademik içerik üretiminde yapay zekâ tabanlı araçların işlevi, kullanım alanları ve sınırlılıkları. |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara ChatGPT, Scite, Consensus ve Grammarly gibi yapay zekâ destekli uygulamaların temel işlevleri tanıtılacaktır. Bu araçların akademik yazım, literatür tarama, metin düzenleme ve akademik fikir geliştirme süreçlerinde nasıl kullanılabileceği örneklerle açıklanacaktır. Ayrıca, yapay zekâ araçlarının akademik etik çerçevede nasıl ele alınması gerektiği vurgulanacaktır. |
|
15:00-17:00 Ders Saati: 6 -7 (blok) |
DERS ADI: Akademik Üretkenlikte Yapay Zekâ Uygulamaları – II (Uygulamalı Atölye) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Ünal ÇAKIROĞLU |
|
DERS KONUSU: Yapay zekâ araçlarıyla akademik metin oluşturma, tarama ve düzenleme uygulamaları |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılar, yapay zekâ tabanlı araçlar ile kısa bilimsel metinler üretecek; örnek başlık, özet, giriş paragrafı, anahtar kelime yazımı gibi görevleri uygulamalı olarak gerçekleştirecektir. Metinlerin dilsel ve içeriksel analizleri yapılacak, etik sınırların ihlal edilip edilmediği tartışılacaktır. Atölye sonunda yapay zekâ araçlarının akademik üretkenliğe nasıl katkı sağladığı değerlendirilecektir.
|
|
17:00-17:45 Ders Saati: 8 |
DERS ADI: Bilimsel Kaynak Taramada Dijital Platformlar |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Mustafa GÜLER |
|
DERS KONUSU: Bilimsel bilgiye erişim için temel dijital veri tabanlarının tanıtımı ve kullanım yöntemleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Google Scholar, Scopus ve Web of Science gibi dijital veri tabanlarının işleyişi ve karşılaştırılması anlatılacaktır. Etkili anahtar kelime kullanımı, Boolean ifadeleriyle arama teknikleri, açık erişim ve hakemli kaynaklara ulaşma stratejileri uygulamalı olarak gösterilecektir. |
|
18:00-18:45 Ders saati: 9 |
DERS ADI: Kaynak Yönetimi Yazılımları: Zotero, Mendeley ve EndNote |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Mustafa GÜLER |
|
DERS KONUSU: Akademik kaynakların dijital ortamda yönetimi için yazılım araçlarının tanıtımı |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara Zotero, Mendeley ve EndNote yazılımlarının temel özellikleri ve kullanım biçimleri tanıtılacaktır. Uygulamalı olarak kaynak ekleme, klasörleme, alıntılama ve PDF senkronizasyonu gösterilecektir. |
|
Toplam : 9 saat |
|
SAAT/GÜN |
2. GÜN |
09:00 – 09:45 |
DERS ADI: Atıf Stilleri ve Alıntılama Uygulamaları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Onurhan GÜVEN |
|
DERS KONUSU: APA, Vancouver gibi akademik atıf stillerinin dijital araçlarla uygulanması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Farklı bilim alanlarında kullanılan APA ve Vancouver atıf stilleri karşılaştırmalı olarak ele alınacaktır. Zotero ve Mendeley gibi yazılımlarla bu stillerin otomatik uygulanışı uygulamalı olarak gösterilecektir. Alıntı türleri, dipnotlar ve kaynakça biçimlendirme üzerinde durulacaktır. |
|
10:00-10:45 Ders Saati: 2 |
DERS ADI: İntihalden Korunma ve Etik Alıntı Uygulamaları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Onurhan GÜVEN |
|
DERS KONUSU: İntihalden korunmak için dijital denetim araçları ve yapay zekâ destekli metin düzenleme uygulamaları |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Turnitin, iThenticate gibi intihal tespit sistemleri tanıtılacak; örnek metinler üzerinde benzerlik raporları değerlendirilecektir. Ayrıca Grammarly ve ChatGPT gibi araçların etik sınırları tartışılacak, katılımcılara akademik yazımda etik ve özgünlük bilinci kazandırılacaktır. |
|
11:00- 11:45 |
DERS ADI: Akademik Çalışmalarda Revizyon |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr.Gör. Dr. Esin SAYLAN |
|
DERS KONUSU: Revizyon yapma süreci |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Revizyon yapılacak kısımları belirleme, Hakeme cevap oluşturma, Düzeltme mektubu hazırlama |
|
11:45- 13:00 Öğle Yemeği |
|
13:00 -13:45 |
DERS ADI:Akademik Çalışmalarda Yabancı Dil Kullanımında Temel Kalıplar |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr.Gör. Dr. Esin SAYLAN |
|
DERS KONUSU: Akademik dergilerin Editöryal süreçleri için yabancı dilde metin oluşturma |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Yabancı Dilde Özet yazma Yaplandıırlmış Özet Yazma Highlights ve Title Page yazma |
|
14:00-14:45 Ders Saati: 5 |
DERS ADI: Bibliometrik Analize Giriş ve Temel Kavramlar |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ahmet AYAZ |
|
DERS KONUSU: Bibliometrik analiz türleri, temel göstergeler ve sağlık bilimleri alanındaki kullanım alanları |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara bibliometrik analiz nedir, ne için kullanılır, hangi sorulara yanıt verir gibi temel kavramlar sunulacaktır. Atıf analizi, yayın sayısı, H-indeksi, ortak yazarlık ve ülke iş birlikleri gibi temel metrikler anlatılacak; bibliometri ile bilimsel yönelimlerin nasıl analiz edileceği tartışılacaktır. |
|
15:00-15:45 Ders Saati: 6 |
DERS ADI: VOSviewer ile Yayın Ağı Görselleştirme |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ahmet AYAZ |
|
DERS KONUSU: VOSviewer programı kullanılarak atıf, anahtar kelime ve yazar ağı görselleştirme |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılarla birlikte örnek bir veri seti üzerinden VOSviewer kullanımı uygulamalı olarak gösterilecektir. Anahtar kelime kümeleri, yazar iş birliği ağları ve konu haritaları oluşturularak, görsel çıktılar yorumlanacaktır. Verilerin WoS veya Scopus’tan nasıl çekileceği de anlatılacaktır. |
|
16:00-16:45 Ders Saati: 7 |
DERS ADI: Biblioshiny ile Bilimsel Yayın Analizi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ahmet AYAZ |
|
DERS KONUSU: Biblioshiny arayüzü ile dergi, yazar, ülke ve kurum bazlı analizler |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: |
|
17:00-17:45 Ders saati: 8 |
DERS ADI: Bibliometrik Verilerin Yorumu ve Yayın Stratejisi Geliştirme |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ahmet AYAZ |
|
DERS KONUSU: Bibliometrik analiz çıktılarının yorumlanması ve araştırmacı için yayın stratejisi geliştirme |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Yapılan analizlerin nasıl yorumlanacağı, bilimsel yönelimleri belirlemede ne işe yaradığı, yayın yapılacak dergilerin nasıl seçileceği ve akademik performansın nasıl değerlendirileceği uygulama çıktıları üzerinden tartışılacaktır. Katılımcılar kendi çalışma alanlarıyla ilgili bibliometrik strateji geliştirmeyi öğreneceklerdir.
|
|
Toplam : 8 saat |
|
SAAT/GÜN |
3. GÜN |
09:00 – 11:00 |
DERS ADI: Bibliometrik Analiz Öğrenci Ödevlerinin Değerlendirilmesi, tartışılması (uygulamalı atölye) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Ahmet AYAZ |
|
DERS KONUSU: Katılımcıların önceki gün uygulamalı olarak gerçekleştirdiği bibliometrik analiz çıktılarının değerlendirilmesi, sunulması ve grup içi tartışılması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılardan önceki gün istenen bireysel veya grup bazlı bibliometrik analiz ödevleri (VOSviewer/Biblioshiny çıktıları) toplanacaktır. Her katılımcı veya grup, elde ettiği analiz çıktılarının; nasıl oluşturulduğu, neyi temsil ettiği, yorumlamada karşılaştığı güçlükler hakkında kısa bir sunum gerçekleştirecektir. Eğitici, her sunumdan sonra teknik doğruluk, bibliyometrik yöntem uygunluğu ve stratejik yorumlama açılarından yapıcı geri bildirim sağlayacaktır. Tartışma kısmında, analiz hataları, farklı yorumlama biçimleri ve alanlara özel yayın stratejisi üzerine örnekler üzerinden değerlendirme yapılacaktır. Bu oturum, katılımcıların sadece teknik uygulamayı değil; aynı zamanda veri okuma, sonuç çıkarma ve strateji üretme becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. |
|
11:15-12:00 Ders Saati: 3 |
DERS ADI: Sağlık Bilimlerinde Oyunlaştırma, Yapay Zekâ ve Simülasyonun Kesişim Noktası |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Memnune KOKOÇ |
|
DERS KONUSU: Simülasyon ve yapay zekâ tabanlı eğitim uygulamalarında oyunlaştırma yaklaşımının kuramsal temelleri, motivasyon artırıcı mekanizmaları ve akademik öğrenme çıktıları üzerindeki etkileri. |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara oyunlaştırma, yapay zekâ ve simülasyon kavramları tanıtılarak bu üç yaklaşımın kesişim noktaları açıklanacaktır. Oyunlaştırmanın kuramsal temelleri (öz-belirleme kuramı, akış kuramı vb.) tartışılacak ve sağlık bilimleri bağlamında kullanımı örneklerle ele alınacaktır. Yapay zekâ destekli kişiselleştirilmiş görevler, puanlama sistemleri ve geribildirim araçlarının eğitimde nasıl kullanılabileceği senaryolar üzerinden açıklanacaktır. Klinik simülasyonlarda oyunlaştırılmış vaka örnekleri sunulacak, katılımcılardan bu yaklaşımlarla ilgili kısa uygulama fikirleri geliştirmeleri istenecektir. Dersin sonunda, bu yöntemlerin öğrenme motivasyonu ve beceri gelişimi üzerindeki etkileri değerlendirilecektir. |
|
Öğle yemeği 12:00-13:00 |
|
13:00- 13:45 |
DERS ADI: Kavramsal Çerçeve Oluşturmada Simülasyonun Rolü |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör Dr. Yasemin GÜNER |
|
DERS KONUSU: Simülasyon destekli araştırmalarda kuramsal temellendirme ve kavramsal çerçeve oluşturma |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Simülasyonun araştırmalardaki işlevi, özellikle deneysel, yarı deneysel ve nitel araştırmalardaki kullanımı örneklerle aktarılacaktır. Kavramsal çerçevenin bilimsel çalışmalarda nasıl kurgulanacağı, literatür destekli model geliştirme ve hipotez oluşturma süreci tartışılacaktır. |
|
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Simülasyonun Araştırmalara Entegrasyonu ve Uygulama Örnekleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör Dr. Yasemin GÜNER |
|
DERS KONUSU: Simülasyonun araştırmalara entegrasyonu ve senaryo temelli uygulama analizi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılarla birlikte sağlık bilimleri alanından seçilen vaka senaryoları üzerinde uygulamalı inceleme yapılacaktır. Araştırma sorusuna göre senaryo nasıl yapılandırılır, nasıl değerlendirilir ve veri toplama aracı nasıl entegre edilir gibi sorulara yönelik grup çalışmaları yapılacaktır. |
|
15:00-15:45 Ders Saati: 6 |
DERS ADI: Simülasyonun Araştırmalara Entegrasyonu ve Uygulama Örnekleri- Devam… |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör Dr. Yasemin GÜNER |
|
DERS KONUSU: Simülasyonun araştırmalara entegrasyonu ve senaryo temelli uygulama analizi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılarla birlikte sağlık bilimleri alanından seçilen vaka senaryoları üzerinde uygulamalı inceleme yapılacaktır. Araştırma sorusuna göre senaryo nasıl yapılandırılır, nasıl değerlendirilir ve veri toplama aracı nasıl entegre edilir gibi sorulara yönelik grup çalışmaları yapılacaktır. |
|
16:00-16:45 Ders Saati: 7 |
DERS ADI: Simülasyon Yöntemleri ve Klinik Senaryo Yazımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Elif GÜNER |
|
DERS KONUSU: Farklı düzeyde simülasyon tekniklerinin tanıtımı ve klinik senaryo yazımına giriş |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcılara düşük, orta ve yüksek gerçeklik düzeyine sahip simülasyon teknikleri tanıtılacaktır. Her düzeyin avantajları, uygulama alanları ve gerektirdiği kaynaklar karşılaştırmalı olarak sunulacaktır. Ardından katılımcılara sağlık bilimleri bağlamında etkili klinik senaryo yazımı için temel adımlar aktarılacak; senaryo amaçları, öğrenme çıktıları ve vaka yapısı örneklerle gösterilecektir.
|
|
17:00-17:45 Ders Saati: 8 |
DERS ADI: Simülasyonda Değerlendirme Araçları ve Geri Bildirim Teknikleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Elif GÜNER |
|
DERS KONUSU: Simülasyon uygulamalarında ölçme-değerlendirme yöntemleri ve etkili geribildirim teknikleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Simülasyon uygulamalarında kullanılan değerlendirme formları (kontrol listeleri, puanlama cetvelleri) ve nesnel yapılandırılmış klinik sınavlar (OSCE) tanıtılacaktır. Simülasyon sonrası geribildirim süreci, yapıcı ve reflektif geribildirim yöntemleri, öğrenci katılımını artıran modeller grup çalışmasıyla örneklendirilecektir.
|
|
18:00-18:45 Ders Saati: 8 |
DERS ADI: Simülasyonda Değerlendirme Araçları ve Geri Bildirim Teknikleri- Devam |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Dr. Elif GÜNER |
|
DERS KONUSU: Simülasyon uygulamalarında ölçme-değerlendirme yöntemleri ve etkili geribildirim teknikleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Simülasyon uygulamalarında kullanılan değerlendirme formları (kontrol listeleri, puanlama cetvelleri) ve nesnel yapılandırılmış klinik sınavlar (OSCE) tanıtılacaktır. Simülasyon sonrası geribildirim süreci, yapıcı ve reflektif geribildirim yöntemleri, öğrenci katılımını artıran modeller grup çalışmasıyla örneklendirilecektir.
|
|
Toplam : 8 saat |
|
Etkinlik Yeri ve Konaklama
Etkinlik Yeri: Trabzon İl Sağlık Müdürlüğü’ne bağlı Simülasyon Eğitim Merkezinde gerçekleştirilecektir.
Etkinlik yapılacak alanın fiziki ve teknik donanımı:Trabzon İl Sağlık Müdürlüğü Bölge Eğitim ve Araştırma ve Simülasyon Merkezi, İl Sağlık Müdürlüğü Kampusu içerisinde bulunmaktadır. Bina içerisinde bir adet 21 kişilik toplantı/eğitim salonu, bir adet simülasyon eğitim odası ve bir adet eğitim salonu ve bir adet eğitim ofisi bulunmaktadır. Salonların bulunduğu alanda mola zamanlarında kullanılmak üzere 1 adet mutfak ve sosyal alan vardır. Toplantı/ Eğitim salonunda internet bağlantısı olan yansıtıcı bulunmaktadır.
Simülasyon ses düzeni komuta odasından simülasyon odası, eğitim salonu ve eğitim/toplantı salonuna aktarılabilmektedir. Simülasyon görüntü aktarımı toplantı/eğitim salonuna yapılabilmektedir. Eğitimlerde kullanılan maketler; 2 adet erişkin Orta Düzeyde Gerçekliği Yansıtan Simülatör (Medium Low Fidelity), 1 adet pediatrik Orta Düzeyde Gerçekliği Yansıtan Simülatör, 3 er adet erişkin, çocuk ve bebek temel yaşam desteği basit maket, 3’er adet erişkin, çocuk ve bebek endotrakeal entübasyon maketi, 1 adet kemik içi uygulama maketi ve 1 adet iğne dekompresyon uygulama maketleridir. Ayrıca eğitim merkezimizde acil yardım ambulanslarında kullanılan tüm sedye, monitör, tıbbı donanım ve sarf malzemeler mevcuttur.
Konaklama: Bu bilimsel eğitim etkiliğine katılımcılar Trabzon ili içerisinden katılacağı için konaklama kapsamında herhangi bir ödeme yapılmayacaktır.
Etkinlik süresince sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve ara ikramlar organizasyon komitesi tarafından toplu olarak sağlanacaktır. Yemek hizmeti anlaşmalı catering firmaları aracılığıyla karşılanacaktır. Katılımcıların beslenme ihtiyaçları ve özel diyet talepleri etkinlik öncesinde anket yoluyla toplanarak değerlendirilecektir.